Hui siitä on tosi pitkä aika ku oon viimeks kirjottanu tänne blogii mitää, saa sanoa et mää oon melkei unohtanu tän kokonaa, no nyt tulee sit iha järjettömän pitkä postaus! :) Eli siis muistaaksenki kirjotin päivää, ennen konfirmaatioharjoituksia, se oli perjantai, ja ninku edellisessä postauksessa sanoin harjotukset oli lauantaina, ja sunnuntaina sain sit sen niin sanotun naimaluvan. :)  Eli palataas, nyt ajassa vähä taakseppäi, rippileiriin...... 

Eli en ois uskonu kui kivaa se tulee olemaa. Se oli jotain niin huippua, et en halua unohtaa sitä ikinä! Oikeesti siel oli maailman parhaimmat isoset, tietty kaikki kaverit, ja nii, oli ne isosteki entuuessaa jo meille kavereita, samassa koulussa, ku yläasteella ollaa, mut joo iha huippua!  

Ennen leirin alkua luulin et se on vaa hirveetä jeesustelua yms, mut siellä oli niin paljon kaikkea muutaki, iltaohjelma, joho isoset keksi leikkejä sketsejä, sit aina välissä laulettii yms yms, sit oli leiriolympialaiset, salaiset ystävät, salainen murhaaja.... iltahartaus, "päivän pähkylä" eli tietosvisaa omissa ryhmissä, yms yms, kaikkea parasta, ja mukavaa sekä iha ehottomasti syksyllä isoskoulutuksee, ja pitämää sit uusille riparilaisille rippileiriä! :) Tää ei todellakaa oo viimine rippileiri!!!! Ens vuona uuestaa, uusien pikkusten kans!!! Neki tulee olemaa yhtä fiksuja muksuja niinku meki ;);)

Mut joo, konfirmaatio, ja juhlat.....

Kirkkoon piti mennä aamulla yheksäksi, messu alkaa siis kymmeneltä, otettiin ryhmäkuva, harjoteltii kertaallee meän laulun sanat, jotka riparilaiset ja isoset laulo, saatii elämämme ensinmäinen ehtoollinen, mulle oli tilattu oma henk.koht. kuvaaja, joka kuvas mua ja mun rippijuhlia sen kokoajan, oli mahollisuutta pyytää isoset käymää, totta hemmetissä pyysin, ja parhaimpana aikana vieraita oli lähemmäs 100.

Niinku oon sanonu, äiti saa leipoa juhliin kaikki ite, ja niin se teki mun rippijuhliinki, meä mamma oli tehny, voileipäkakut, täytekakut, nisut, keksit, juustokakut, yms yms yms..... 

Rippilahjana sain rahaa, ja niitä mun toivomia koruja, eli ensinmäisiltä kummeilta sain rippiristin, toisilta kummeilta sain kalevala sarjaan kuuluvan euran sydän kaulakorun, ja sit sain kolmansilta kummeilta kans kalevala sarjaan kuuluvan kolmannen korun, mut sen nimeä en valitettavasti tähän hätään muista....

Mutta kaikkeen oon ollu leirin, juhlien yms suhteen tosi tyytyväinen, kokoaja tuntuu siltä et haluaa palata takas rippileirille, sekä sit siihen rippijuhlaan, mutta voin myös näin jälkeenpäin sanoa et oon tosi helpottunu, et kaikki on nyt takana päin.... ja ilosin mielin mennää kohti uusia mahollisuuksia! :)

Mutta joo, tähä on hyvä lopettaa tää postaus, seuraavaks alan kirjottaa tähä postausta ku oltii Vuokatissa, isän ja äitin kans, ja tosiaa, yritän alkaa kirjottaa tänne jokapäivä jotaki.... jos ei muuta nii vähintää sen et mitä mulle kuuluu, mulla on kummiski ollu nyt melkein reilun kahen viikon tauko, mut joo kirjotan tähä seuraavan postauksen heti perään! :)

 

Risti-normal.jpg